Er komt zo iemand in de praktijk

In mijn agenda schrijf ik altijd wie er komt, waarvoor én het telefoonnummer van de klant.

Maar alles begint met het moment dat ik een mail/telefoontje/sms’je/whatsapp-bericht krijg…
Als ik schriftelijk wordt benaderd, geef ik altijd aan dat het handiger is om even te bellen om een  afspraak in te plannen. Want anders verzand het snel in, dan kan ik, dan kan ik niet terwijl het telefonisch net zo makkelijk en snel gaat. Bovendien kun je dan nog even wat vragen. Zoals: moet ik iets meenemen, moet ik makkelijke kleding aan, kan ik iemand meenemen, mag ik het opnemen, etc.

Een half uur voor tijd
Krijg ik een agendabericht dat x langskomt. Dan kijk ik wat er moet gebeuren, een healing, reading, al dan niet telefonisch, een familie-opstelling of een contact met een overledene.
Per situatie bereid ik mij, én de praktijkruimte hier op voor. Sowieso zet ik schone glazen neer, vul de kan met water en voel ik even op de temperatuur comfortabel is.
Bij een kaartlegging zorg ik voor een schone bladzijde in mijn (bamboo) schriftje, dat de kaarten klaar liggen, mijn muntjes en natuurlijk wat I Tjingboeken.
Bij een healing zorg ik ervoor dat er een sheet, met de uitleg van de Chakra’s ligt, dat de behandeltafel een schoon laken heeft, de chakra-steentjes klaarliggen, de kleurenlamp aan is, ik dim het licht alvast een beetje en de cd staat op pauze.
Bij een opstelling zorg ik voor een schone bladzijde en dat de poppetjes waarmee ik de opstelling ga doen, klaarstaan.
Als er iemand komt voor een contact met een overledene, hoef ik behalve de mentale voorbereiding verder niets te doen. Dat speelt zich allemaal zo strak in het nú af.

Tien minuten voor tijd
Ik haal een kam door mijn haar, ik ga even naar het toilet en was even mijn handen.
Mijn blik dwaalt door de kamer, het is ok zo. De visitekaartjes liggen er, de tissues staan (ietwat verborgen) klaar. En het wachten begint. Ik ga naar beneden, de woonkamer in en zit wat op mijn mobiel te spelen tijdens het wachten en ik drink nog even wat.

Vijf minuten na tijd
Zou de klant wel komen?

10 minuten na tijd
Ik ga een berichtje sturen of de klant er al bijna is.

15 minuten na tijd
Reactie: ik ben het vergeten, mijn kind is ziek geworden en vergeten je een berichtje te sturen, sorry ik ben ziek, de auto ging onverwacht kapot…

Balen voor mij, maar het is een gevalletje overmacht zullen we maar zeggen. Maar denk niet dat ik niet heb gewerkt omdat je niet kwam ☹